Sunday, January 2

::muhasabah mode::

cuti winter tahun kedua di Bumi UK kali ni sy rasa sgt2 mencabar, mencabar kestabilan emosi dan  intelektual saya..justeru juga menggugah kecerdasan jasad saya. sangat2 komplikated..huhuhu ::senyum sendiri:: < hosmets sy ckp sy ni suke berangan, ye la kot..asek senyum sendiri jek> bila sy jd x stabil, sy rasa terganggu fikiran sgt2 tertekan, perangai pn berubah...sedih, sayang...terkilan. kakak saya cakap sebab saya letih fizikal kot sebab tu saya x boleh fikir dengan tenang...mungkin betul akak..saya sokong akak juga.

tapi cuma kadang-kadang saya lemas.. sesak nafas akak, ni yang betul punye.. huhuhu..tapi salah saya juga nak fikir semua benda. sampaikan yang tak perlu fikir pun saya nak fikir.. ni komen kawan saya la..hehehe yola-yola. saya akan usahakan untuk tak fikir benda yang tak perlu. ada betulnya yang kita tak perlu fikir pun benda yang kita tahu x membuahkan hasil pun. ::saya selalu ckap pada mak saya macam ni, 'tak yah la fikir sangat, jangan simpan dalam hati, sabarlah..ujian ni' :: rupenye untuk saya buat sendiri susah..

tapi suka fikir ni da jadi perangai saya, jadi akan ambil masa untuk repair. kawan-kawan tolong saya ye :)

semalam time tengah pening, tapi sebenarnya dah ok sket dari sebelumnya.. semangat macam dah tenang sikit, suke :)

##nt sy sambung tulis post ni jap ag la...nak bc buku dgn kawan sy y bru kebah demam..die da bole gelak n senyum da :)) like2

ALLAH je y tahu ape yang ada dalam hati kita,

hanya ALLAH yang tahu..kegembiraan dan kekusutannya..♥ ♥ ♥
semua adalah ujian. 

segalanya telah tertulis sejak azali. agar kita tidak terlalu sedih atas apa yang luput dan juga atas apa yang diberikan pada kita... (57:22,23)

inikah kunci untuk mendapatkan redhaNya dan juga membina redha pdNya ?

No comments:

Post a Comment