Sunday, November 29

NISE: a gift for my muslimat friends

 LET'S JOIN THE GREAT EVENT FRIENDS..
hopefully there will be lots for us to share and we are indeed working for the best sharing that we can have together with the best entertaiment that we can present to you guys...LET US ALL MAKE THE COMING
NISE A GREAT SUCCESS!


Friday, November 27

raye di perantauan..

this time is the second eid i hv in leeds..the first was eidul fitri.
unfortunately we have class and quiz (as an introduction to the exam which will be held next week)
so, the class won the day! i attended the lecture and missed the jamaah at the grand mosque..
fortunate enough, we managed to do our own eid prayer at home before going to class...
so, the day of eid started well actually.

in the evening, i attended an open house at my foster mom's place with two other friends. it was wonderfull and enjoyable..the kids. especially my 'siblings'..at made us really missing home..
there was one time when one of us kept eating and asking for cekodok. very malaysian..
and she said that suddenly she feels like wanting to eat this and this and that and......

sometimes people will ask why do we have to kempunan..relax la..
sometimes yeah...reasonable..
but, during raya, to hear that people are missing wanted to eat this, this and that...
i think i know why...


for some people, sometimes even after they eat what they wanted. they just dont feel enough..there's somenthing missing...
and

the missing thing is....


the chance to eat with your family at the same table, eating the same dish and have for mom's cooking on the first day of raya...


the most delicious gift during hari raya that no one have ever missed the chance untill they leave home and lost the chance...

it is all again the power of the Almighty Creator..

subhanallah

so guys, appreciate your family when you still have chance...


wallahua'lam =)

Thursday, November 26

fasting on the day of arafah...

The ninth day of Dhul-Hijjah (the 12th and final month of the Islamic calendar) is the day of 'Arafah. It is the day when pilgrims stand on the plain of 'Arafah to pray. On this day, Muslims all over the world who do not witness the annual hajj should spend the day in fasting, in preparation for the three days festivity following 'Eid ul-Adha (the celebration marking the end of the hajj commemorating the Prophet Ibrâhîm's willingness of sacrifice).
Abû Hafsah, may Allâh be pleased with him, reported that the Prophet, upon whom be peace, said:
"Fasting on the day of 'Arafah absolves the sins for two years: the previous year and the coming year, and fasting on 'ashûra, (the tenth day of Muharram) atones for the sins of previous years." [Reported by all except al-Bukhârî and Tirmidhî]
In another saying the Prophet's wife Hafsah, may Allâh be pleased with her, said:
"Four things the Messenger of Allâh never neglected: Observing fast on the day of 'ashûra, 'Arafat, three days every month, and offering fajr sunnah prayers early in the morning." [Muslim]
These statements are proof that fasting on the ninth of Dhul-Hijjah, the day before 'Eid ul-Adha was a lifelong practice of the Prophet, peace be upon him, as his wife reported.
There are some reports that fasting is prohibited on the day of 'Arafah. However, it must be understood that this refers to a person performing the hajj. If a person is on the hajj, there is no fast for him or her on the day of 'Arafah. That is undoubtedly a blessing for him because of the hardships of the pilgrimage. In a saying reported by Umm al-Fadl, may Allâh be pleased with her, she said:
"The companions doubted whether the Prophet was fasting on 'Arafah or not. She decided to prove to them that he was not, so she said, 'I sent to him milk, which he drank while he was delivering the khutbah (sermon) on 'Arafah.' " [Recorded by al-Bukhârî]
Prohibiting the pilgrims from fasting on these days is a great mercy for them, for fasting will exert undue hardship on the person performing the hajj, while they are primarily concerned with their pilgrimage. Above all, the pilgrim would not be fasting anyway because he is travelling

sunnahonline

Friday, November 20

wanita itu..

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan".

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak- anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Thursday, November 19

morning and night!



 the words very meaningful..touch deep down into the bottom of heart!

Imam Nawawi pada cinta! maka AKU?




semoga jodohku adalah pada hamba yang mencintai TUHANnya, 
subur pada hati yang mendambakan kesucian cinta ILAHI,
semoga jodohku juga dari hamba yang merindui PENCIPTAnya,
agar hatiku terus terpaut pada CINTA TUHAN tanpa henti.

ameen 

Wednesday, November 18

ALLAH knows..

When you feel all alone in this world
And there's nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
Allah knows
Allah knows

When you carrying a monster load
And you wonder how far you can go
With every step on that road that you take
Allah knows
Allah knows

CHORUS
No matter what, inside or out
There's one thing of which there's no doubt
Allah knows
Allah knows
And whatever lies in the heavens and the earth
Every star in this whole universe
Allah knows
Allah knows

When you find that special someone
Feel your whole life has barely begun
You can walk on the moon, shout it to everyone
Allah knows
Allah knows

When you gaze with love in your eyes
Catch a glimpse of paradise
And you see your child take the first breath of life
Allah knows
Allah knows

CHORUS

When you lose someone close to your heart
See your whole world fall apart
And you try to go on but it seems so hard
Allah knows
Allah knows

You see we all have a path to choose
Through the valleys and hills we go
With the ups and the downs, never fret never frown
Allah knows
Allah knows

CHORUS (x2)


BRIDGE:
Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows

source: http://www.lyriczz.com/lyrics/zain-bhikha/52601-allah-knows/
if you wish to listen: Allah knows

لِّلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ وَإِن تُبْدُوا مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللَّهُ ۖ فَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ


(2:284)

Whatever is in the heavens and whatever is in the earth is Allah's; and whether you manifest what is in your minds or hide it, Allah will call you to account according to it; then He will forgive whom He pleases and chastise whom He pleases, and Allah has power over all things. 

Allah Maha Mengetahui atas tiap-tiap sesuatu maka mohonlah petunjuk dariNYA dalam segala hal. sesungguhNYA ALLAH Maha Mendengar rintihan dan doa hamba-hambaNYA.

berdoalah dgn hati..nescaya ALLAH akan lembutkan hati itu. hati yang lembut tidak bermakna manusia itu lemah. tetapi hati yang lembut terhadap TUHANnya adalah hati yang hidup lagi subur. Hati itu seketul daging yang istimewa. kurniaan dr ALLAH. susah utk dijaga tanpa petunjuk dan kawalan iman sebenar. 


mungkin nafsu akan mengambil alih dan kotor lah hati itu sedikit demi sedikit. tp hati yang kotor memusnahkan hidup! pasti hilang manis kehidupan tanpa arah tujuan yang benar. kehidupan adalah peluang! nikmat yang diberikan ALLAH untuk hambaNYA mengumpul bekalan dan sebaik-baik bekalan adalah taqwa. Apakah dapat dikumpul taqwa jika hati dinodai tompok-tompok hitam?

ALLAH Maha Mengetahui isi hati..hati juga sumber niat. benar niat maka ikhlas lah amal..insyaALLAH. tapi berkuasakah manusia untuk mengawal segalanya?
kadang-kadang mungkin akan terpedaya oleh hasutan syaitan, godaan nafsu..diri sendiri mungkin jadi halangan utama dalam banyak hal untuk melakukan kebaikan dan pembaikan. persekitaran akan jadi faktor kedua...


tapi, hati yang bersih adalah penting dalam segala hal. 
jadi apa yang perlu dilakukan???




berdoalah pada TUHAN yang menguasai setiap hati-hati di dunia ini agar di bersihkan dari segala titik-titik hitam. karat-karat jahiliyyah..ALLAHlah yang berkuasa untuk membolak-balikkan hati-hati ini. maka kembalilah kepadaNYA..
tapi berdoa sahaja tidak cukup. usaha perlu disertakan. berlapang dada terhadap kehidupan dan tabah menghadapi ujian antara cara terbaik menyucikan hati. ibadah yang ikhlas membantu tarbiyah..insyaALLAH..

segalanya perlu istiqamah dan berjalan serentak..


 wallahua'lam..

 

Monday, November 16

rindu pd kasih ALLAH..rindu pd Rasulullah..

bismillahirrahmanirrahim...
today i had a patient visit somewhere in leeds...it was tiring and it took all of my day..

bila balik rumah rase best sgt..mandi.segar sgt...pastu solat. walaupun lambat sket solatnye...
tibe2 rase rindu pd ALLAH..pd kekasihNya Rasulullah..subhanallah...tenangnye baring dekat tikar semayang tu...

Sunday, November 15

seketul hati..


Seorang wanita yang dermawan telah menghadiahkan seekor kambing kepada Loqman al-Hakim dan berpesan;


"Sembelihlah kambing ini dan berikan saya bahagian yang terburuk daripadanya untuk saya makan."

Setelah kambing itu disembelih, Loqman mengirimkan kepada wanita tersebut hati dan lidah kambing itu. Beberapa hari kemudian, wanita itu sekali lagi menghadiahkan seekor kambing dan berpesan agar dikirimkan sebahagian daripada kambing tersebut kepadanya.

Namun pada kali yang kedua ini, bukan lagi bahagian terburuk yang diminta oleh wanita itu, tetapi dia meminta bahagian yang terbaik daripada kambing itu untuk dikirimkan kepadanya. Setelah kambing itu disembelih, Loqman tetap mengirim hati dan lidah juga kepada wanita itu.


"Mengapakah tuan mengirimkan kepada saya lidah dan hati ketika saya meminta bahagian yang terburuk? dan mengapakah lidah dan hati juga dikirimkan ketika saya memesankan bahagian yang terbaik daripadanya?"

Tanya wanita tersebut kepada Loqman. Loqman menjawab;


"Hati dan lidah amatlah baik ketika baiknya dan apabila keduanya buruk maka amatlah pula buruknya."

Mendengar jawapan itu, mengertilah wanita itu akan maksud Loqman. Hati dan lidah itu adalah pokok segala kebaikan dan begitu juga sebaliknya. Dari hati dan lidah juga akan terbit segala kejahatan dan keburukan.


credit to iluvislam.com

subhanallah...

otak tgh binggung..xtau knp..
hmmmm..mungkin sbb da lwt mlm...ya ALLAH bangkit kn la ak dengan kesegaran dan rahmat dr Mu smoga hari ku esok hari lebih baik dr hari ini...

Saturday, November 14

langit di bumi org pn ad bintang..

bismillahirrahmanirrahim...
harini pg city..mula2 plan nk g student union je keluarkn duit utk bayar sewa rumah..alik2 sambil jalan, hati ye2 je suh pg city..kaki pn ape lg la...jln la pg city..otak nta la..stuju je...

alhamdulillah...jln tu bkn la membazir masa semata..plan nk beli bju sbb bju y ad tu bju senior punye je..ye wakaf je kt kite..so mcm da lusuh sket...alhamdulillah dapt la beli y baru...

hmmm..pastu td pg uma senior..ad mask2 n makn2...blaja buat sushi...best!!!
best sgt..
mnarik=)mase buat tu tringat la kat rumah..ooo malaysiaku..
subhanallah.mmg mencabar kot dtg cni..insyaALLAH smoga ALLAH mmberkati usaha dan jalan ni..
btw, time ingat rumah tu...
terniat la..balik nt nk msak utk adk2 skali n nk ajar best friend ku skali..
tunggu sy balik ye..

ameenn..=)

bacalah denga nama TUHANmu..

blessed time...keberkatan waktu..

Bismillahhirrahmannirrahim...
dengan nama ALLAH smoga waktu-waktuku diberkati...

Ameen..

Wednesday, November 11

thinking of my family...

i has been 2 months...i have been here for about 2 months..leaving with people that i did not really befriend with before...everybody has a kind heart but still i miss my family and my best friend..subhanallah..oooo ALLAH love me alwyas and my family as well=0

Tuesday, November 10

miracle of life =)

credit to a friend: edited and posted without his permission

the beauty behind this picture means a lot to me and hopefully you too..

my first start

bismillahhirrahmanirrahim...

this is my first pace in blogging..hopefully that it would be a blessful effort and beneficial not only to me but also to any body who will be reading this..