jaulahku mencari diri dan menilai cinta


this was written long ago...last year. just didnt post it..dunno why i post it now..


jaulahku mencari diri dan menilai cinta



jaulahku kali ni jauh, lame...ke ireland. plan utk 5 hari..skrg dah masuk hari ke 9..masyaALLAH, hanya Tuhan yang tahu rasa hati aku..hanya Engkau ya ALLAH..

terkilannya
kerinduannya 
kekosongannya 
tapi kenapa aku merasakan sedemikian? bukankah bagi seorang muslim yang mencintai Tuhannya engkau sudah cukup untuk memenuhi hati aku? kenapa hati aku masih ada ruang kosong? 
luasnya seharusnya aku sudah penuhkah dengan cinta padaMu, tidak harus aku inginkan balasan dari yang lain? kan? 
aku cuba untuk mengingatiMu, sepenuhnya..zikrullah. ALLAH, ALLAH, tapi aku manusia yang masih ada padanya sisa karat yang masih kuat melekat..entah, aku keliru dalam menilai perasaan-perasaan ini..
berikan ruang pada aku untuk memahaminya..aku keliru ya ALLAH..tiada tahu..



bolehkah ya ALLAH, andai aku mohon padaMu untuk kurniakan aku seseorang yang boleh bersama aku selalu, seseorang yang boleh mencintai aku selalu, yang boleh membawa aku padaMu, makin dekat padaMu selalu...memahami aku selalu??? bolehkah...



atau mungkin yang lebih penting...
Engkau berikan aku peluang untuk memahami diri aku, dan mengubah diri aku..mengubah pandangan hidup aku
untuk terus mencari cinta padaMu..berusaha mencari cintaMu..

Comments

Popular posts from this blog

Pahit bak hempedu..

Ama Zilna

Reminder and Reflection: Tarbiyah bukan GHAYAH!