nasib baik saya bersabar semalam

Bismillah...


Just a quick sharing since not so much time to write long story :P


Last nite was a lil bit stressful for me. That my bp seemed to go up high. I could even feel my blood circulating in me body. wawa...sangat-sangat menguji. hanya dengan ALLAH saya mohon pertolongan. Alhamdulillah, kesabaran itu terbalas. Alhamdulillah Dia ringankan beban saya. Cerahkan 'penglihatan' saya terhadap kekeliruan yang melanda baru-baru ini. Alhamdulillah. Rasanya andai saya tidak bersabar, pasti suatu ikatan ukhuwah bakal retak. Maka rugilah semua. Sebagaimana yang pernah berlaku dulu. Akhirnya saya merindui sahaja detik gembira dahulu kerana detik itu tersekat sejak mana kesabaran hilang. 


Alhamdulillah. Benarlah kata orang, kemenangan itu dipisahkan dengan sabar yang sesaat. Selagi mana sabar, selagi itu juga kita mampu untuk mencapai kemenangan. Alhamdulillah, alhamdulillah. Mungkin saja masalah antara kami belum selesai sepenuhnya, tapi inilah tarbiyah dari Yang Mengetahui. Kerana Dia Maha Mengetahui. 


Saaaayaaang semua. 




N.B: <untuk yang tahu tentang kisah ini> saya sudah menceritakan pada pihak yang tidak mengetahui itu agar dia mengetahui dan agar kekeliruan saya dan semua orang hilang . Alhamdulillah, semuanya makin sehat :)

Comments

Popular posts from this blog

Pahit bak hempedu..

Ama Zilna

Reminder and Reflection: Tarbiyah bukan GHAYAH!