Thursday, October 7

sempurnakah iman?

Islam telah meletakan kasih sayang sebagai syarat 
kesempuranaan iman seseorang sebagaimana Rasullulah saw bersabda: "Tidak sempurna iman seseorang itu selagi mana ia tidak mengasihi saudara nya sebagiamana ia mengasihi dirinya sendiri."


nak kasih pada orang macam kasih pada diri bukan senang. semua yang islam itu sedara kita. tapi bukan semua yang kita sayang. kalau jumpa kat tengah jalan bukannya rasa nak bagi salam kalau tak kenal walaupun obviously yang terserempak tu islam. (perempuan la)susah. sebab dalam hati belum kuat lagi keimanan. belum terasa lagi nikmat islam. tidak terasa lagi kasih sayang yang ALLAH dan Nabi ajarkan. kasih sayang yang tidak kenal rupa, harta, darjat dan kaum atau negara. belum lagi..sebab tula ada penyakit dalam hati...tidak suka. berburuk sangka. dengki. benci. tak kisah...entah la. macam-macam..


aku pun masih dalam dilema. masih melatih hati. kadang-kadang tidak meletakkan hak saudara-saudara seagamaku pada tempatnya yang hak. malu sekali. cakapkan islam sampai berbuih mulut. hati masih sakit. macam mana..?


berlapang dada lah 


ALLAH lebih tahu


tak perlu nak bersangka-sangka


ikhlaskan sahaja


semuanya kerana DIA :))


Engkau tahukan? 

No comments:

Post a Comment